NorStellas oppgave er å bidra til digitaliseringen av Norge gjennom å være en nøytral møteplass som aktivt bidrar til økt samhandling på tvers av næringer, sektorer og profesjoner.
Problemer med visningen? Åpne i nettleser
 
 
 
 
 
 

Julehilsen fra NorStella

Så har vi igjen kommet til den tiden da tape og tråd må finnes frem for å bli brukt så ofte at de like godt kan bli liggende fremme på stuebordet. Vi snakker selvsagt om julen. Dette er den tiden på året da vi kanskje utøver den mest outrerte form for samhandling og de som ikke samhandler blir som alltid stående ensomme utenfor fellesskapet.

Samhandling og jul er ikke et spesielt fokus for NorStella. Resten av året er det. Vi prøver etter beste evne å bidra til friksjonsfri digital samhandling på en rekke områder. Lurer du på hvilke ta en tur innom www.norstella.no. I løpet av året er det publisert og arrangert innenfor mange ulike tema.

I beit for julepresang? Gi bort en opplevelse for eksempel knyttet til NorStella Nye Muligheter 7. februar. Denne gang med fokus på Mixed Reality hvor virkeligheten og de digitale mulighetene smelter sammen til helt nye opplevelser. Med en slik julepresang får mottakeren mulighet til å høre om det, se det og prøve det i virkeligheten. 7. februar er dagen hvor denne muligheten er en realitet. Påmelding via nettsiden.

Utover dette gjenstår for oss som bruker litt ekstra med tid på NorStella, å ønske dere andre en riktig God jul og et tilsvarende nytt år! Følg med oss inn i 2018!

 
 
 
 
 

Du har djevelen på skulderen hele tiden!

Og han er ikke mye opptatt av digitalisering! Varme er analog. Spøk til side, McKinsey har analysert en rekke bedrifter og virksomheter både offentlig og privat og funnet klare fellestrekk hos alle hva gjelder digitalisering.

​De største motkreftene finner du i bedriftskulturen med merkelappen

 
LES MER
 
 
 
 

Endring i meldingshåndbok tollkreditt og dagsoppgjør 

Fra 01.03.2018 innfører Skatteetaten endringer i innkrevingsløsningen for Dagsoppgjør.

E2b format vil bli tatt i bruk for oversikt over tolldeklarasjoner med betalingsinformasjon under dagsoppgjørsordningen.

Dette vil erstatte dagens edifact-melding fra TVINN

Her kan dere laste ned «Meldingshåndbok e2b fakturaformat Tollkreditt og dagsoppgjør» gjeldende fra 01.03.2018.

 
 
 
 
 

Fem prinsipper i kundeorientert tjenesteutforming!

Tilnærmingen (konvergensen) mellom produkter, tjenester og brukerflater er i ferd med å bli markant gjennom fremveksten av blant annet tingenes internett. I dette snittet vil det oppstå store og uventede forretningsmuligheter, men også en fremvekst av sterke konkurrenter som vil dukke opp fra uventet hold. For å beholde kontrollen må virksomheten finne harmonien mellom nye brukerorienterte tjenester og en kontinuerlig revidering av brukerreisen.

 
LES MER
 
 
 
 
 
 

Lei av møter eller ørkesløse diskusjoner i grupper?

Det tilbringes mye tid i situasjoner hvor mangel på struktur har vært strukturen, og mangel på resultat og banebrytende konklusjoner har vært det mest fremtredende ved resultatet.

NorStella har i flere av våre aktiviteter oppdaget at Lean Coffe ofte er et godt alternativ for meningsfull diskusjon med godt engasjement og opplevelser av typen «det har jeg ikke tenkt på».

Vi har derfor oversatt metoden til norsk og anbefaler den gjerne i ulike sammenhenger. Deltagere i våre innovative og nettverksbaserte aktiviteter burde etter hvert ha blitt godt kjent med den.

Søker du på www med søkeordet Lean Coffee vil du finne at det er mange som har høstet de samme erfaringene som oss. Flere har dratt metoden og mindsettet over på nye agile bruksområder.

NorStella vil i tillegg til metoden slå et slag for «Lean Coffee Table». Dette ivaretar prosesser ut over ett møte med andre ord regelmessigheten knyttet til behovet.

Vi gjør for ordens skyld oppmerksom på at begrepene Lean Coffe og Lean Coffee Table er mønsterbeskyttet. De kan derfor brukes i ideell virksomhet, men ikke utnyttes kommersielt.

 
LES MER
 
 
 
 
 
 
 
følg oss
 
global   fb   twt   in
del
 
del
 
fb tweet
 
fb videresend
NORSTELLA (FOUNDATION FOR E-BUSINESS AND TRADE PROCEDURES, Postboks 70, 1371 ASKER.
 
Endre dine opplysninger | Meld deg av e-postlisten
MailMojo
 
 
Tweet